Makanan Susu Unta Sunnah

Makanan Susu Unta Sunnah

RM32.90
Makanan+SUSU+UNTA+SUNNAH
Kategori: Minuman Kesihatan, Makanan Sunnah
Produk: Susu Unta Sunnah
Harga: RM32.90 + RM10 Poslaju
Kuantiti: 16 Sachet (Sekotak)
OFFER: 12 Kotak (RM360 + POSLAJU RM30)

SUSU UNTA SUNNAH

Makanan Sunnah Susu Unta Terbaru dipasaran. Gabungan ramuan Susu Unta 5 Dalam 1 berperisa vanilla yang sungguh enak untuk diminum oleh sesiapa sahaja kanak-kanak atau orang dewasa. Merupakan hasil kajian dan formulasi seorang doktor pakar pemakanan sunnah di Malaysia.

Susu Unta adalah minuman harian masyarakat Arab serta telah menjadi amalan mereka sejak dari zaman dahulu termasuk para Nabi dan Ambia.

Ramuan Utama Susu Unta Sunnah


  1. Susu Unta - ekstrak susu unta asli yang diimport terus dari negara Arab.
  2. Ekstrak Kurma 
  3. Ekstrak Kismis
  4. Madu
  5. Ginkgo Biloba

Khasiat Makanan Susu Unta Sunnah

Unta atau binatang yg digelar oleh orang Arab, “Safinah al-Sakhra” (bahtera padang pasir) memang terkenal dengan ketahanannya menahan kepanasan dan boleh mengembara di padang pasir berbelas-belas hari tanpa minum air.


Susu Unta adalah antara pemakanan sunnah yang begitu berkhasiat jika diamalkan setiap hari.  Khasiatnya ternyata amat berkesan kepada tubuh manusia bagi melawan penyakit kronik dan meningkatkan kesihatan.
Anas r.a. berkata: “Beberapa orang dari Ukal atau dari Urainah datang ke Madinah, sedangkan cuaca kota Madinah tidak sesuai dengan mereka (yang menyebabkan mereka selalu sakit-sakit). Maka Rasulullah s.w.a menyuruh mereka mencari unta betina yang sedang menyusui, dan menyuruh pula supaya mereka minum air kencing dan susu unta itu. Mereka pergi dan melakukan apa yang dianjurkan sehiggalah mereka sihat….” (Hadis dari Sahih Bukhari)
Kandungan lemak susu unta adalah yang terendah antara susu haiwan lain iaitu 2.9%, maka risiko peningkatan kolesterol adalah lebih rendah.
Menurut Imam al-Tabari, susu unta mempunyai kepanasan dan ubat. Bagus untuk ubat buasir, dan menguatkan tenaga jimak (rujuk Kitab Mukjizat al-Tadawi Bil Alban Wa Abwal al-Ibil, halaman 13)
Selain itu bagi orang yang susah tidur, secawan susu unta ditambah dengan sesudu madu akan menjadikan sistem badan seimbang dan akan menjadikan tidur lebih lena (ibid. halaman 25)

Kajian oleh Dr. Ahmadani pula mendapati susu unta dapat menurunkan kadar gula bagi pengidap kencing manis kerana susu unta terdapat hormon insulin (ibid. halaman 27).

Bagi daging unta pula, ia satu-satunya daging yang bebas dari kolestrol (ibid. halaman 45)

0 comments :

 
Copyright © 2017. Kedai Online Pakcu
Theme By Evo Template