Gum Arabic Acacia Al Manna Murah

Gum Arabic Acacia Al Manna Murah

Gum Arabic Acacia Al Manna Gred 1. Terdapat Dalam Bentuk Serbuk Dan Asli (Kristal). Harga Lebih Murah Serta Di import Terus Dari Sudan!

Gred A Gum Acacia Sudan
Kategori: Makanan Kesihatan, Makanan Sunnah

Maklumat Produk:

Gum Arab Al Manna

Keistimewaan
✔︎ Gum Arab Sudan - Kualiti bahan mentah Gred A
✔︎ Terdapat dalam bentuk serbuk dan juga ketulan kristal.
✔︎ 100% Asli tanpa bahan pengawet atau perisa tambahan.
✔︎ 100% fiber mudah larut.
✔︎ Makanan 'prebiotik' tambahan semulajadi terbaik.

Penerangan Produk

Al Manna atau gum arab adalah salah satu produk pemakanan sunnah yang terbaik untuk penjagaan kesihatan secara semulajadi. Banyak digunakan dalam industri makanan dan perubatan sebagai emulsi.

Terdapat beberapa rujukan termasuk dalam Quran berkenaan Gam Arab ini yang didapati daripada resin pokok Akasia samada Sudan atau Senegal.
Dan Kami naungi kamu dengan awan, dan Kami turunkan kepadamu Manna dan Salwa. Makanlah dari makanan yang baik-baik yang telah Kami berikan kepadamu... Petikan Surah Al-Baqarah, 57
Beberapa kajian saintifik mendapati bahawa Gam Arab adalah menyamai susu ibu dari segi kesan prebiotiknya serta keberkesanannya merawat pelbagai penyakit yang berpunca daripada usus, lemak, gula atau kolesterol.

Berdasarkan hasil kajian klinikal telah membuktikan Resin Akasia ini adalah merupakan salah satu ejen untuk penjagaan usus yang terbaik secara semulajadi.
Kajian yang diterbitkan oleh Br.Jour.Nutrition 2008-March, membandingkan keupayaan Arabic Gum dengan Inulin sebagai Prebiotik. Kesan klinikal keatas manusia yang diberi Al-Manna 10gm sehari dan Inulin 10gm selama 4 minggu menunjukkan pertambahan bakteria Bifidobacteria dan Lactobacilli termasuk Bacteroides didalam kumuhan najis lebih tinggi pada sample Manna berbanding Inulin. Ini bermakna Arabic Gum adalah Prebiotik semulajadi yang terbaik dan paling mudah untuk Probiotik berkembang. Ia juga tidak merangsang bakteria bukan Probiotik.
*PENTING* Ini adalah produk makanan tambahan bukan ubat khusus untuk merawat berbagai penyakit!

Kandungan

100% bahan asli tanpa perisa dan pengawet tambahan diimport terus dari Sudan.

Khasiat Dan Kelebihan Arabic Gum Original

✔︎ Gum Arab Sudan - Kualiti bahan mentah Gred A 
✔︎ Terdapat dalam bentuk serbuk dan juga ketulan. 
✔︎ 100% Asli tanpa bahan pengawet atau perisa tambahan. 
✔︎ 100% fiber mudah larut. 
✔︎ Makanan 'prebiotik' tambahan semulajadi terbaik.

Testimoni

Antara testimoni yang diberikan oleh pengguna tentang kebaikan mengamalkan gum al manna ini, antaranya:
Kaki yg terpijak kaca 2 bulan bernanah.. Gambar ini adalah hasil Selepas 3 hari minum almanna dan sapu pada luka..
Pusat baby kering seusia 3 hari dan hari ke 4 tali pusat tanggal dgn sendirinya. Dlm image ini gambar pusat baby hari ke lima 😊
CARA PENGGUNAAN GUM ARABIC AL-MANNA

Masa Makan Yg Disyorkan ialah pada waktu pagi semasa perut masih kosong. Jika mahu berpuasa, ambil waktu sahur. Manakala waktu malam sebelum tidur.
  1. 2 sudu makan (=25 gram) dibancuh dengan segelas (250ml atu lebih) air biasa (bukan air panas atau disejukkan dalam peti ais)
  2. Jika anda mahu hadkan meminum air kepada 500 ml sahaja sehari, bancuh 25 gram gum arabic dengan 100 ml sehingga 150 ml air sahaja, jika anda sembelit dengan bancuhan yang pekat ini, air perlu ditingkatkan lagi, jika tidak dapat, kurangkan pengambilan kepada 1 sudu makan sahaja. 
Gum Arabic tidak menyebabkan masalah sembelit, malah ia dapat mengubati masalah sembelit, sembelit disebabkan oleh air dalam badan anda tidak mencukupi untuk melawaskan pembuangan air besar. Makan lebih sayuran dan buah-buahan yang sesuai dengan kesihatan anda.

CARA BANCUHAN
  • Ambil shaker atau botol air yang kering, masukkan gum arabic, kemudian masukkan air goncang hingga larut, jika sukar larut, biarkan ia terendam dalam air 30-60 minit barulah goncang semula
  • Bagi gum arabic ketulan; Untuk minum waktu pagi, rendam ketulan gum arabic dalam air pada waktu malam, waktu pagi barulah kacau sehingga larut. Untuk minum waktu malam pula, rendam dalam air pada waktu pagi, waktu malam barulah kacau sehingga larut dan diminum.

Maklumat Tambahan (Sekadar Panduan Berdasarkan Nasihat Pembekal)

Bagi semua penyakit termasuk pesakit buah pinggang, semasa minum air bancuhan Gum Arabic, makan juga 1 sudu teh Habbatus Sauda' atau 1-3 biji kapsul Habbatus Sauda' (kecuali Doktor melarangnya), kerana Habbatus Sauda' dapat menyembuhkan banyak penyakit seperti disebut di dalam Hadis Rasulullah Sollallahu 'alaihi wa sallam. 

Gabungan kebaikan Habbatus Sauda' dan al-Manna atau Gum Arabic ini, Insya' Allah, dapat memulih dan memelihara kesihatan kita supaya kita dapat beribadat dengan lebih tekun dan selesa.
  • Pesakit buah pinggang yang menjalani hemodialysis: 50 gram sehari, 25 gram setiap pagi semasa perut kosong dan 25 gram lagi pada waktu malam sebelum tidur.
  • Buah pinggang stage 1 hingga 5: 50 gram sehari, 25 gram setiap pagi semasa perut kosong dan 25 gram lagi pada waktu malam sebelum tidur.
  • Untuk resedung, sinus dan mudah selsema, minum 25 gram lagi pada waktu malam sebelum tidur. Remaja 1 sudu makan dan kanak-kanak 1 sudu teh.
  • Untuk gout, buasir & sembelit: 2 sudu, 1 atau 2 kali sehari; setiap pagi semasa perut kosong, Digalakkan juga diambil sebelum tidur pada waktu malam. Jumlah yang perlu diambil lebih kurang 25 gram hingga 50 gram sehari. Bagi buasir & sembelit lebihkan air. iaitu 300ml atau lebih. Bagi gout, boleh rebus pokok pandan, iaitu daun serta akarnya sekali, kemudian biarkan sejuk, ambil segelas air rebusan yang telah sejuk tadi dan dibancuh dengan gum arabic.
  • Untuk menurunkan kolesterol: 50 gram sehari (check paras kolesterol anda sebulan selepas amalkan gum arabic untuk memastikan ia berkesan untuk anda, kerana, ada sebahagian pengguna tidak begitu berkesan dalam penurunan kolesterol dengan gum arabic).
  • Sebagai makan tambahan pesakit-pesakit lain: 1 sudu penuh sudu makan semasa perut kosong waktu pagi, iaitu 15 hingga 25 gram sehari.
  • Untuk tujuan mengurangkan lemak dan berat badan lebih kurang 50 gram sehari. Ada kajian yang mengatakan 30 gram sehari dapat mengurangkan lemak dalam badan dan menurunkan berat badan apabila dielakkan pengambilan makanan yang berlemak dan berminyak.
  • Untuk tujuan sebagai prebiotik cukup sekadar 3 sudu teh atau bersamaan 10 gram hingga 15 gram sehari.
  • Kanak-kanak 1 sudu teh sahaja, sementara remaja 2 sudu teh.
  • Untuk pesakit diabetes atau kencing manis 50 gram, iaitu 25 gram dimakan 2 kali sehari bersama-sama 1 sudu teh Habbatus Sauda' (jika pil serbuk atau minyak Habbatus Sauda' makan 1 hingga 3 biji) . Caranya; kunyah Habbatus Sauda' sehingga hancur kemudian terus minum bancuhan Gum Arabic. Jika kapsul Habbatus Sauda', ditelan 1-3 kapsul bersama bancuhan Gum Arabic, begitu juga jika minyak, diminum 1 hingga 2 sudu bersama-sama bancuhan gum arabic.
  • Untuk buasir: 25 gram dimakan 2 kali sehari pagi dan malam.
  • Untuk batuk: hisap sebesar hujung jari ketulan Gum Arabic mengikut keperluan.
Seorang pakar perubatan herba cina memberitahu cara yang paling berkesan untuk rawatan penyakit buah pinggang dengan gum arabic adalah dengan cara berikut:
  • Rendam roselle kering 2 hingga 3 gram (atau lebih kurang 7 hiris, jika ada gastrik gunakan 3 hiris sahaja, tetapi jika sakit gastrik berulang, berhenti minum rosalle) dalam air panas, kemudian biarkan sejuk.
  • Setelah sejuk, air rendaman roselle diambil setelah dibuang rosalle yang telah direndam tadi, kemudian dibancuh air tersebut dengan 2 sudu gum arabic.
  • Dicampur ½ sudu teh molasses (jika ada sakit kencing manis, molasses tidak perlu dimasukkan atau masukkan ¼ sudu teh). 
  • Jangan makan roselle, minum air rendamannya sahaja
(AMARAN: SILA DAPATKAN NASIHAT DOKTOR ANDA DAHULU SEBELUM MENCUBA).

Jika ada tanda-tanda anda tidak sesuai minum Gum Arabic, seperti sakit pinggang yang kuat dan lain-lain, berhenti minum Gum Arabic.

 *Jika anda ada masalah kesihatan untuk makan Gum Arabic, dapatkan nasihat doktor anda. 

*Pengambilan Gum Arabic menyebabkan mudah buang air besar dan pembuangan angin pada peringkat awal pengambilannya.

PENAFIAN - Keberkesanan Produk Adalah Bergantung Kepada Individu!

SELEPAS BUKA BUNGKUSAN, SILA SIMPAN DI DALAM BEKAS YANG KERING DAN BERTUTUP RAPAT 

Maklumat Harga Gam Arab Al Manna


Harga Untuk Kristal (Ketulan): RM40/ RM80
Kuantiti: 1 Paket (250 gm/ 500gm)


Harga Untuk Serbuk: RM55/ RM110
Kuantiti: 1 Paket (250 gm/ 500gm)

OFFER (Promosi While Stock Last) : KLIK UNTUK PROMOSI RUNTUH >> 

0 comments :

 
Copyright © 2017. Kedai Online Pakcu
Theme By Evo Template